Skip to main content

Blogipostitus 1

Mari-Liisi muljetamine pararatta trekisõidu MM-ilt Rio de Janeirost


Ma loodan, et vaatasite võistluspäevi UCI Youtube'i kanalilt. Näiteks C4-C5 naiste grupisõit Ja siis loodan, et mõistate, kui väga äge sport see trekisõidu ja paraspordi kombinatsioon on! Saaks hakkama ka Eestist tulnud tugev rattur - aga kas keegi jaksab rabeleda sinnani?


Kokkuvõtteks enda esitluse kohta: kordan ennast küll jälle ka peale seda tiitlivõistlust, aga esimene hea asi, et üldse sõidetud sain kirja pandud võistlusalad, sest päris palju muresid oli. Suve jooksul välja nuputatud säästuvariant oma perekonnast tiimi mänedžer/abitreener mõne õhtuga välja koolitada õnnestus igati - selliselt ühe pagasi ja ühe hotellitoa pealt tuli päris märgatav kokkuhoid eelarvesse. Eerik oli ülimalt tubli ja sai ka kõigi jooksvalt ette tulnud lisakohustustega hästi hakkama! See oli ju ette teada, et minu püsti hoidmine pole ka just kõige mugavam ja lihtsam ülesanne, kui enne stardivilet närvi lähen 😃 😃

(kuvatõmmis UCI ülekandest)

Kohapeal tekkis suurem mure kohe esimeses trennis (niigi hommikul lennult tulnud ja väsinud mõlemad) tühjaks vajunud tagarehviga, ja kui rattapood oli üllatuslikult esmaspäeval varem kinni pandud, siis järgmisel hommikul sain poe mehaanikult lunimise peale nõusoleku, et tõstab vajaliku rehvi mu "doonoriks" olevalt esi-ketasjooksult. Aga ainult, kui kuskilt tubular-rehvile mõeldud liimi hangin - aitäh selle eest Hollandi tiimile! Ei pidanud soovituslikku rattapoodi linna teises otsas seiklema. Et sellega läks aia taha siis teine trenn, mis pidi olema kõige peamisem koos pingutuslõikude ja hoidmiste/lükkamiste harjutamistega. Trekivaba päev 🙁 Ja kui viimaseks võistluseelsete päevade trenniks tagajooksule rehvi peale sain, siis sel ajal pidi Eerik juba manageride koosolekul olema. Et tegelikult kahekesi trekil harjutamist jäi nagu "natuke" väheks. Tagarehviga väiksemad mured jätkusid ja asusin vastu viraaži pinda käivat tootjakleepsu maha lihvima. Kuna nüüd lõpuks hoidis õhku sees, siis rohkem ei julgenud seda uuesti maha kakkuma ja peale liimima asuma enam tõesti. Et saaks vähemalt kuidagigi sõidetud.
Et kõige selle pärast ma esimestel võistluspäevadel oma tagajooksu üldse ei usaldanud, ise tunnetan (või arvan lihtsalt?), et on oluliselt libedam, kui tootjakleepsud valel pool, kuigi nõu küsides püüti seletada, et lihtsalt võib üle kuumenenda ilma mahalihvimata see värviline koht. Lisaks siis need liiga vähesed treeningkorrad, oleks vaja viraažides enne võistlust tunnetust saada ju. Nõnda tuli võistlejate kinnitamisel (see toimus enne parandatud tagarehviga trekil sõidu proovimist) kindlasti maha kriipsutada sprindivõistlus, kuigi oleksin tahtnud selle kvalifikatsiooniks olevat 200m lendstardist sõita küll. Usaldamatuse taha (tagajooks ja lisaks enda oskused) jäi mingilaadse tulemuse tegemine väljalangemissõidus. See on see, kus igal paarisringil kõige viimane maha võetakse, kuni võitja ainult alles jääb. Mulle pakuti põhimõtteliselt kandikul vähemalt 9. kohta, kui esimese sprindi eel olin küll grupi tagaosas, aga täitsa hea koha peal, kuid lihtsalt jäi kasutamata oma (elu?)võimalus. Et kui keegi veel imestas, et miks ma siniselt neutraalilt tagant startisin, kui stardinimekirjas pakuti kohta üleval ääres - lihtsalt hull ebakindlus ja ei tahtnud teistele otsa kukkuda kohe alustuseks.

(foto: Miriam Jeske/CBC)

1 km läks nagu läks. Keskpäraselt, aga oma etteantud tulemuse tegin ära vaatamata enne esimest viraaži tehtud koperdamisele. Jääb järgmiseks aastaks mõned korrektuurid ka ülekannete valikusse 🙂 Ja väga tahaks õigete mõõtudega trekil esimest viraaži mõned korrad rohkem läbi teha (puudu jäänud trenn?)  – tuleks vast mõistlikum ja ökonoomsem väljanägemine selle läbimisel.

Scratchis (10km grupisõit) üle 46 km/h hoida (võitja keskmine 46,2!) on mu jaoks natuke liig. Mõned ringid saab hakkama, aga üle 3 minuti ei jõudnud, kui austraallase esimese äraminekukatse järel hea hooga jälitavale grupile päris sisse ei saanud ja tuli üksi liiga pikalt kangutada. Et siis sõita sain umbes 5 minutit ja kutsuti ikkagi rajalt ära. Kuna naiste kohta päris suur grupp, kiire sõit, siis täiesti arusaadav otsus kohtunike poolt ringiga mahajääjad enne lõpuspurte ära korjati. Naiste C5-C4 klasside ühises grupisõidus 13. koht, C5-klassis siis 10. ja UCI reitingutabelitesse esikümne koha punktid.


Ahjaa, ühelt rattakohvrilt oli lendudega kadunud üks ratas alt ära, ka selle dokumentide ja fototõestustega tuli esimestel päevadel oma vaba aeg sisustada. Muude asjade kõrval juba meelest läinud.
Aga päris kokkuvõtteks - väga rahul, et tehtud ja käidud. Kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab. Kui ainult endal kõva tahtmist veel jätkuks. Ja kuigi protokollidest näha pole, siis jõudu ja enesekindlust oli võrreldes augusti maantee MM-iga oluliselt rohkem - kahjuks minuga võrdsemad Brasiilia ja Hispaania rattur grupisõitudest loobusid.